7 tijdbesparende tips voor uw administratie

administratie.jpg

U onderneemt en dús weet u hoeveel tijd administratieve werkzaamheden in beslag nemen. Veel liever bent u bezig met de toekomst van uw onderneming; om deze naar een hoger niveau te brengen. En dat is ook mogelijk! Met onderstaande 7 tips kunt u de administratie snel efficiënter maken en bespaart u waardevolle tijd.
 

  1. Digitaal ontvangen van facturen
    Facturen archiveren kan veel tijd kosten. Het terugzoeken van de facturen soms nog meer. Voeg daarom in uw administratie de facturen digitaal aan uw boeking toe. Zo kost het archiveren weinig tijd en kunnen facturen eenvoudig worden teruggevonden. Daarbij kunt u zelfs de facturen digitaal goedkeuren voor betaling.
     
  2. Automatische bankkoppeling
    Waarom handmatige handelingen uitvoeren als het systeem alle bankmutaties al voor u klaar kan zetten? Door een koppeling te maken tussen uw bankomgeving en uw administratie kan dit eenvoudig worden gerealiseerd.
     
  3. Automatische debiteuren beheer
    Wat was mijn laatste factuurnummer? Welke afnemers dienen nog een betaling te voldoen? Deze vragen zijn verleden tijd. Factureer vanuit de administratie en verzend de facturen per e-mail. De administratie kan zelf aangeven wanneer de betalingstermijn is verstreken en zet dan een herinnering voor u klaar.
     
  4. Bonnen uploaden via een app
    De schoenendoosadministratie… Dat kan veel makkelijker! Maak met uw telefoon direct een foto van de bon en geef in de app aan waar de kosten betrekking op hebben. Daarna is de bon gelijk opgeslagen in de administratie. De bon hoeft dan niet in een schoenendoos opgeslagen te worden, maar kan gewoon in de prullenbak.
     
  5. Betalingen vanuit het systeem
    Niet meer dubbel betalen en geen dubbele invoer en dubbele verwerking meer. De factuur één keer inboeken in de administratie, daarna één keer selecteren voor de betaling en vervolgens wordt de betaling automatisch afgeletterd tegen de openstaande post.
     
  6. Wekelijkse verwerking
    Alles één keer per jaar aanleveren bij uw accountant of boekhouder en afwachten wat de cijfers zijn? Dat hoeft echt niet meer. U kunt zelf alles eenvoudig verwerken. Alle koppelingen zijn gemaakt en alle bonnen zijn opgeslagen. Op afstand kan uw accountant meekijken.
     
  7. Inzicht in de cijfers van nu
    Niet meer wachten totdat er eindelijk een jaarrekening is en dan pas terugkijken naar het voorgaande jaar. U wilt weten hoe u er vandaag voor staat. Als de administratie is verwerkt is dit ook mogelijk, elke week inzien hoe u ervoor staat, realtime!
     

Deze tijdbesparende tips kunnen zomaar het verschil maken! Bij Actan hebben wij verschillende tools in huis om bovenstaande stappen voor u mogelijk te maken. Wilt u hier meer over weten? Kijk dan op: www.actanonline.nl. Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen via administratieonline@actan.nl.

 

maarten-wels.jpg  Maarten Wels linkedin-logo.png
 Administratief medewerker

 E. maarten.wels@actan.nl
 T. +31 20 653 21 00



 

Wij zoeken collega's

 

Vacatures

SECTORRAPPORT 

 

BRANCHES IN ZICHT 2019

Eindejaarseminar Doorzettingsvermogen

 

TERUGBLIK

Stel mij een vraag

Specifieke informatie nodig?

Stel ons een vraag

T +31 20 653 21 00