Een efficiënte controle: het belang van een goede planning

In mijn werk, bij het uitvoeren van controleopdrachten bij onze klanten, merk ik vaak dat opdrachten minder efficiënt worden uitgevoerd dan beoogd. Er is een strakke planning gemaakt waarbij ik met het team één week bij de klant ben. Vaker dan gewenst lukt het dan niet om binnen de geplande tijd de opdracht af te ronden, bijvoorbeeld doordat wij doorvragen op de aangeleverde stukken. We spreken af dat de stukken later volgen. Ik ga naar de volgende klant en het blijft nog even liggen. De druk is er even af met als gevolg dat het nóg langer blijft liggen. Ik moet me er weer in verdiepen: hoe zat het ook alweer? Tegelijkertijd vraagt ook de klant zich af: wat hebben jullie ook alweer nodig? Voor beide kanten geen fijne situatie en niet efficiënt!

Voor een efficiënt controleproces is het van belang om zoveel mogelijk op locatie bij de klant af te ronden, zodat we na de eindbespreking de opdracht snel kunnen afronden. Wij vinden het zelf ook belangrijk om in control te blijven. In het pakket waarin wij onze gewerkte uren schrijven, voeren wij ook de planning in. Door dit te koppelen met een programma die in staat is om dit op een visuele manier weer te geven, hebben wij realtime inzicht in onze planning, capaciteit en productie. Daarnaast proberen we altijd duidelijke en realistische afspraken met elkaar te maken.

Samenwerking en afstemming met de klant vinden wij heel belangrijk. Bij Actan doen we het gewoon samen!

daniel-klerk.jpg Daniël Klerk linkedin.png
Sr. Assistent Accountant

E. daniel.klerk@actan.nl
T. +31 20 653 21 00

 

 

 

Wij zoeken collega's

 

Vacatures

SECTORRAPPORT 

 

BRANCHES IN ZICHT 2019

MELD U AAN VOOR ONZE

 

ZOMERBORREL

Stel mij een vraag

Specifieke informatie nodig?

Stel ons een vraag

T +31 20 653 21 00